ניהול תוכן דיגיטלי

ניהול תוכן במדיה חברתית. איך עושים את זה נכון

 

חשוב לציין שהעבודה בעולמות הפרסום והשיווק הדיגיטלי היא מרובה.

ועל כן, מרגע שהחלטתם להיכנס לעולמות הללו, והאמת היא שלתפיסתי אין באמת אפשרות אחרת לבעלי עסקים, כל מי שמעוניינים להמשיך ולהרחיב את העסק שלו/ה– חייבים להיות בדיגיטל, קחו בחשבון שאתם צריכים להשקיע לא מעט מזמנכם בתחזוקה שוטפת של הנכסים הדיגיטליים שלכם.

 

נכסים דיגיטליים– מה זה ולמה קוראים להם ככה?

נכסים דיגיטליים הם אתר האינטרנט, עמוד הנחיתה, עמוד הפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, ערוץ יוטיוב בלוג, ניוזלטר וכל כלי דיגיטלי אחר באמצעותו יצרתם לעצמכם קהל, קהל שהוא שווה ערך לנכס. למה נכס? כיוון שהקהל הזה אותו תיחזקתם ובניתם יכול להיות מומר כעת לרווחים בעסק שלכם.

 

מהי עבודת ניהול תוכן?

ניהול תוכן היא למעשה העבודה שביציקת התוכן לנכסים הדיגיטליים שלכם.

יציקת התוכן היא סופר חשובה כיוון שהיא עושה את ההבדל שבין נכס דיגיטלי מעיק ומציק שכל הזמן דוחף פרסומות ו/או תכנים משעממים או לא רלוונטיים– מה שגורם לירידת ערכו של הנכס הדיגיטלי שלנו, לבין נכס דיגיטלי שיש לו ערך בעיני הגולש , בעיני הקהל שלכם– מה שמעלה את הערך של הנכס הדיגיטלי שלנו ואת הפוטנציאל שלו לייצר עבורנו רווחים.

 

ניהול תוכן נכון?

 

אפיון קהל היעד שלנו

על מנת לבנות תכנים איכותיים עבור קהל היעד שלנו חשוב לנו קודם כל להבין מי הוא הקהל שלנו, לאפיין אותו, אם מבחינה גילאית, תרבותית, מגדרית, גיאוגרפית וכו'.

כאן המקום להזכיר שלא חייב להיות פרופיל אחד בודד לקהל היעד שלנו, יכולים להיות מספר פרופילים אבל חשוב שנגדיר לעצמנו מי הם הפרופילים שלנו – לצורך העניין אם אני מטפלת בדיקור סיני , אז פרופיל אחד שלי יכול להיות הורים לילדים על כל שאר הגדרות הפרופיל הרלוונטיות (טווח גילאים, אזור הקליניקה שלי וכו') ויכול להיות גם פרופיל נוסף שהוא נשים בגיל המעבר וכו'.

מומלץ להגדיר מספר פרופילים בעבור קהל ביעד שלנו ולנסות לדייק אותם כמה שיותר.

 

התאמת הפלטפורמה הדיגיטלית לקהל היעד

חשוב להבין שלכל פלטפורמה פרסומית – פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב וכו' ישנם מאפיינים ספציפיים אותם אנחנו צריכים לקחת בחשבון כשאנחנו פונים לקהל היעד שלנו. כמובן שפרופיל מסויים שיצרנו לקהל היעד שלנו יכול להימצא בכמה מהפלטפורמות הללו –  לצורך העניין ההורים לילדים מהסעיף הקודם יכולים להימצא גם בפייסבוק כשהם גוללים את ה FEED כשהילדים נרדמו וגם ביוטיוב כשהם מחפשים איזשהו סרטון שיסייע להם למצא מענה לפריחה שיש לילדה שלהם כרגע. ועדיין אם אנחנו פונים לקהל קצת יותר מבוגר סביר שנמצא אותו יותר בפייסבוק מאשר באינסטגרם, אם נפנה לקהל ישראלי סביר שנמצא אותו יותר בפייסבוק ופחות בטוויטר, זה הרעיון.

ולמה זה חשוב לנו לדעת איפה קהל היעד שלנו נמצא?

כי התוכן שנעלה בכל פלטפורמה צריך להיות מותאם לפרופיל קהל היעד אותו אנחנו מעוניינים למצא ועימו אנחנו מעוניינים לייצר שיח.

ועל כן, אחרי שהגדרתם לעצמכם את הפרופילים של קהל היעד שלכם הצליבו מול הרשימה שיצרתם את פלטפורמות הפרסום בהם קהל היעד שלכם נמצא.

 

תוכן מגוון

מה לעשות, אנחנו אנשים מודרניים בעולם מודרני שמחפשים עניין באופן תמידי.

ועל כן, גם בנכסים הדיגיטליים שלכם אתם חייבים לייצר עניין תמידי.

מה זה אומר?

זה אומר שפעם תעלו לנכס הדיגיטלי שלכם תמונה, ופעם כתבה, ופעם איזשהו וידאו, ופעם פוסט קצר מהבוקר שלכם ונראה לי שהבנתם את העניין. השתדלו להביא לקהל שלכם תכנים מעניינים, חדשניים, טיפים וכל תוכן אותו אתם בעצמכם הייתם שמחים לקבל ולצרוך אם הייתם בצד השני של המסך.

 

מינון

אל תתישו את הקהל שלכם.

זו נקודה קריטית  שקל לפספס..איפה עובר הגבול הזה?

אז הגבול הוא כמובן לא באמת משורטט , כי הקהל שלנו בכלזאת בנוי מפרטים מרובים בעלי יכולות הכלה שונות , מה עוד שאנחנו תופסים כל אחד ואחת מהם בנקודות שונות בחיים ובנקודות שונות ביומיום.

הרעיון הוא לנסות "להרגיש" את הקהל שלכם. עד כמה הוא "מדבר" איתכם.

ולכן נבחן גם את כמות ה Engagement, לדוגמא אם אנחנו בפייסבוק, אז כמה לבבות, סמיילים ולייקים עשו על הפוסט שלנו ביחס לפוסטים קודמים שלנו, מתחרים שלנו וכו'.

אבל גם זה כמובן לא מספיק, כי גולש שהוא חבר שלנו יכל היה לעשות לנו לייק מהמקום החברי (אני קוראת לזה לייק פוליטי) על אף שכבר עלינו לו על ה"עצבים" בפרסום שלנו. ולכן המקום המייצג יותר לדעתי הוא ה"תגובות"– מדד לפוסט טוב בעיני הוא פידבקים חיוביים שהושארו בתגובות על גבי הפוסט שלנו– המקום בו אנשים החליטו להתעכב על הפרסום שלנו ולרשום לנו כמה מילים בפנים. מנגד כמובן ישנן התגובות השליליות , המעידות כמובן על איזושהי בעיה בה יש לטפל אבל חשוב לזכור שפידבקים שליליים הם מתנה אם נשכיל ללמוד מהם על המוצר שלנו, הפרסום שלנו וכו' ואם ובעיקר נדע למנף את המענה לתגובה השלילית למקום מקדם עבורנו.

 

כתבה – לירון אישגור

מייסדת – LAMA המקפצה הדיגיטלית לעסק שלך

נהנתם מהמאמר? שתפו עם חברים :)

הרשמו לניוזלטר

והיו הראשונים להתעדכן לגבי חידושים בעולם הקידום הדיגיטלי

הרשמו לניוזלטר

והיו הראשונים להתעדכן לגבי חידושים בעולם הקידום הדיגיטלי

הרשמו לניוזלטר

והיו הראשונים להתעדכן לגבי חידושים בעולם הקידום הדיגיטלי

כל הזכויות שמורות ל LAMA - המקפצה הדיגיטלית לעסק שלך 2018.

סגירת תפריט