מטרות קמפיין

לאן הולך הקמפיין הזה?

 

לפני שיוצאים לדרך ובונים קמפיין פרסומי במדיה הדיגיטלית.

חשוב שנגדיר לעצמנו קודם כל מהי מטרתו ושנצטייד באסטרטגיית פעולה בהתאם.

 

מהי הכוונה?

בניית קמפיין פרסומי ברשתות החברתיות יכולה להשיג ולכוון למטרות שונות.

קודם כל חשוב להבין ולהגדיר מהן מטרות הקמפיין העיקריות.

**יש לציין כי ישנן עוד תתי מטרות אליהן לא התייחסתי במסגרת מאמר זה.

 

1. חשיפה

במקרה הזה אנו נרצה להגיש את קמפיין הפרסום לכמה שיותר אנשים.

כמובן שהפנייה תהיה ספציפית אל מול קהל היעד שלנו– מצומצם/רחב יותר בהתאם לאסטרטגיה.

במטרה זו נבחר בעיקר כאשר:

  • נצא עם איזושהי בשורה – מוצר חדש, שירות חדש וכו'.
  • נרצה לשמור על אינטראקציה שוטפת עם הקהל שלנו.
  • נרצה לחשוף גולשים חדשים לעסק שלנו ולפעילותו.
  • נחמם קהל עבור מטרות פרסומיות שונות (ראו פירוט מטה).
  • "צביעת" קהלים עבור רימרקטינג.

 

2. איסוף לידים

במקרה הזה אנו נרצה להגיש את קמפיין הפרסום על מנת לאסוף "ליד".

מהו "ליד"? פרטי ההתקשרות של הגולש (מייל, טלפון וכו')

במטרה זו נבחר כאשר נרצה להמשיך את ההתקשרות עם המתעניינ/ת באופן אישי.

קמפיין מסוג זה מתאים במקרים בהם נדרשת שיחת הטלפון או כתובת המייל לטובת השלמת המהלך המכירתי.

 

3. מכירות – עולמות האיקומרס

המטרה היא ברורה. אנחנו רוצים שהלקוחות יבצעו רכישה אצלנו באתר.

 

יותר ממטרה אחת

כמובן שהמטרות יכולות להיות שלובות אחת בשנייה כחלק מאסטרטגיית פעולה.

לצורך העניין האסטרטגיה שלי יכולה לכלול שני שלבים,

תוך כדי שאני מכניסה את הגולשים שלי לתוך "משפך" מכירתי:

  • תחילה מגישה קמפיין על בסיס חשיפה.
  • מזהה את הקהל שגילה עניין במודעה.
  • מגישה קמפיין 2 על בסיס איסוף "ליד" למגלי העניין.

 

באופן הזה אני מזקקת את הקהל הפוטנציאלי שלי, "מחממת" אותו ולבסוף מניעה אותו לפעולה כך שהוא משאיר לי את פרטיו.

 

חשוב להבין שבסופו של דבר אסטרטגיה נכונה בשילוב עם ניהול חכם של קמפיין הפרסום,

שם נמצא הכסף שלכם.

 

למה?

  • כי כל כך קל לבזבז כסף בפלטפורמות האלו כשלא עובדים בהם נכון ומדוייק.
  • טיוב הביצועים שלכם.

 

דוגמא,

לצורך העניין לקחתם שני משרדי דיגיטל שונים, שילמתם להם את אותו הסכום,

רק שהאחד הביא לכם 20 לידים והשני הביא לכם 40 לידים.

האם שווי העבודה הדיגיטלית זהה?

אבל נסבך את זה עוד קצת, ה 40 לידים שנאספו היו כולם מאילת,

ו 20 הלידים היו כולם ממטולה.

העסק שלכם נמצא פיזית במטולה, והשירות ניתן באופן פיזי בעסק עצמו.

אז נשאל שוב..האם שווי העבודה הדיגיטלית זהה?

 

לצערי, מה שבעלי ובעלות עסק לרוב מפספסים, מתוך חוסר היכרותם את התחום,

זה שבהרבה מקרים, בתחום הזה במיוחד, ישנה עלות לחיסכון ולרוב היא אינה נמוכה.

 

אולי יעניין אותך גם : למה פרסום דיגיטלי ולמה עכשיו.

 

כתבה לירון אישגור

מייסדת LAMA – המקפצה הדיגיטלית לעסק שלך.

נהנתם מהמאמר? שתפו עם חברים :)

הרשמו לניוזלטר

והיו הראשונים להתעדכן לגבי חידושים בעולם הקידום הדיגיטלי

הרשמו לניוזלטר

והיו הראשונים להתעדכן לגבי חידושים בעולם הקידום הדיגיטלי

הרשמו לניוזלטר

והיו הראשונים להתעדכן לגבי חידושים בעולם הקידום הדיגיטלי

כל הזכויות שמורות ל LAMA - המקפצה הדיגיטלית לעסק שלך 2018.

סגירת תפריט