Remarketing

רימרקטינג (Remarketing). למה זה טוב לנו?

 

לפני כמה שנים טובות, כשאחותי חיפשה שמלת כלה, היא נכנסה (בין השאר מהמחשב של הורי) למספר אתרי אינטרנט של מספר מעצבים/ות.

בימים שלאחר מכן אמא שלי נחשפה לפרסומות הקשורות לשמלות כלה באתרי חדשות שונים ועוד והדהים אותה צירוף המקרים הזה:

"איך זה שבדיוק בזמן בו אנחנו מחפשים שמלות כלה התחלתי לקבל פרסומות בעניין זה".

אז מאז עברו כמויות גדולות של שנים ומים, ואני נכנסתי לתחום הפרסום הדיגיטלי,

והיום אמא שלי יודעת לומר רימרקטינג (או יש כאלה שקוראים לזה ריטרגטינג– אבל תכלס, זה אותו הדבר).

 

אז בכלזאת מה זה רימרקטינג?

רימרקטינג זהו אמצעי הקיים במדיה הדיגיטלית.

רימרקטינג מאפשר לנו "לצבוע" (כלומר "לסמן") גולש שביקר באחד מהנכסים הדיגיטליים שלנו (עמוד נחיתה, אתר אינטרנט וכו').

הסימון מאפשר לנו לשוב ולהציג בפני "הנצבע" את התכנים הדיגיטליים בשאר פלטפורמות הפרסום שוב ושוב גם אם לא בחר באופן יזום להיחשף שוב לתוכן שלנו.

לדוגמא,

הייתי בתערוכה ופגשתי בלקוחה פוטנציאלית, השארתי לה את כרטיס הביקור שלי בו היתה רשומה גם כתובת אתר האינטרנט שלי.

בערב, לאחר שחזרה מהתערוכה היא נכנסה לאתר שלי, התרשמה ממנו, מהעסק שלי וממוצרי אך לא השאירה לי את פרטי הקשר שלה.

בעולם הישן, ובהנחה ואני לא לקחתי את פרטיה יתכן וההתקשרות בנינו היתה מסתיימת בנקודה הזו.

אך בעולם החדש ותחת האמצעים הדיגיטליים ה"חדשים", מרגע שאותה לקוחה פוטנציאלית נכנסה לאתר שלי אני יכולה לבצע עליה כעת רימרקטינג.

המשמעות היא שמאותה הנקודה בזמן בה היא נכנסה לאתר שלי היא "נצבעה" ע"י קוד (פיקסל) שהוטמע באתר שלי.

כעת בהתאם כמובן לקמפיינים שבניתי בפלטפורמות השונות :

כשהיא תיכנס לפייסבוק שלה לדוגמא, וגם אם היא לא עשתה לייק לעמוד שלי, אוכל לחשוף אותה למודעות שלי ב FEED שלה.

כשהיא תיכנס לאתרים שונים שלא קשורים בהכרח אליי, YENT לצורך הדוגמא – היא תיחשף לבאנרים שלי.

הבאנרים האלה יוכלו להוביל אותה שוב לאתר האינטרנט שלי לדוגמא וכך אני אוכל להמשיך את הפעילות השיווקית שלי מולה.

זאת ועוד, השימוש בקודי רימרקטינג מאפשר לי להציג תכנים שונים בפני גולשים אשר ביצעו פעולות שונות בנכסים הדיגיטליים שלי.

לדוגמא,

לגולש אשר הגיע לעמוד ה"צור קשר" באתר האינטרנט שלי אך לא השאיר לי את פרטיו אגיש מודעות בפייסבוק אשר מעודדות אותו להשאיר לי את פרטיו.

לעומת זאת, לקוחה שהשאירה לי את פרטיה בנוגע למוצר כלשהו בו התעניינה.

עד לרגע בו אחזור אליה טלפונית אני אגיש לה פוסטים בפייסבוק המדברים על יתרונות המוצר שלי.

באופן הזה, ברגע שאתקשר אליה היא כבר תהיה בכוונת רכישה גבוהה יותר ביחס לנקודה בה השאירה את פרטיה.

 

איך זה עובד?

ביצוע הקידום הדיגיטלי באמצעות רימרקטינג מתאפשר אודות לקודים אותם אנחנו מטמיעים בנכסים הדיגיטליים שלנו (כאמור עמוד הנחיתה, אתרי אינטרנט).

זה יכול להיות קוד של פייסבוק הנקרא Pixel, אלה יכולים להיות קודי המעקב וקטעי קודי הארוע של גוגל ועוד.

 

אם כך למה השימוש ברימרקטינג (Remarketing)  טוב לנו?

 

  • מאפשר לנו "לתפוס" גולשים/מבקרי-אתר שגילו בנו עניין ולהמשיך לתחזק את "מערכת היחסים" עימם.

 

  • רימרקטינג מאפשר לנו להעביר את הגולשים שלנו תהליך שיווקי (במסגרת המשפך השיווקי) כדי לכוונם לביצוע הפעולה אותה אנחנו מעוניינים שיבצעו (השארת ליד, רכישה וכו').

 

  • בהתאם לאמור – עבודה עם רימרקטינג מגדילה את יכולת ההמרה ואת ערכם של הנכסים שלנו.

 

  • רימרקטינג מעולה לבנייה וחיזוק המותג.

 

אולי יעניין אותך לקרא גם את :  למה פרסום דיגיטלי ולמה עכשיו.

 

כתבה: לירון אישגור

מייסדת LAMA – המקפצה הדיגיטלית לעסק שלך.

 

נהנתם מהמאמר? שתפו עם חברים :)

הרשמו לניוזלטר

והיו הראשונים להתעדכן לגבי חידושים בעולם הקידום הדיגיטלי

הרשמו לניוזלטר

והיו הראשונים להתעדכן לגבי חידושים בעולם הקידום הדיגיטלי

הרשמו לניוזלטר

והיו הראשונים להתעדכן לגבי חידושים בעולם הקידום הדיגיטלי

כל הזכויות שמורות ל LAMA - המקפצה הדיגיטלית לעסק שלך 2018.

סגירת תפריט