SEO קידום אורגני

על קידום אורגני SEO ומנועי החיפוש

נתחיל רגע בלהבין מהם ומהי מטרתם של מנועי החיפוש

דוגמאות למנועי חיפוש למי שאינם יודעים הם גוגל, BING וכו',

מטרתם של מנועי החיפוש הינה הנגשת המידע הרב המצוי ברשת.

אנחנו עושים שימוש יומיומי במנועי חיפוש בלי רגע לעצור ולהבין איזו תרומה אדירה יש להם עבורנו.

דמיינו לעצמכם מצב בו גולש צריך לחפש "סוכנות דיגיטל באזור רחובות" באמצעות האינטרנט

אך אין לו מנוע חיפוש בו יוכל להיעזר לטובת החיפוש. במילה אחת כאוס – המון מידע נטול גישה.

 

מה זה SEO ואיך זה מתקשר למנועי החיפוש?

SEO הם ראשי התיבות של Search Engine Optimization כלומר אופטימיזציה למנוע החיפוש.

ובמילים אחרות קידום אורגני.

כשאנחנו מפרסמים אנחנו בסופו של יום רוצים לייצר כמה שיותר חשיפות לפרסומים שלנו.

מהחשיפות הללו כמובן שנרצה גם לגזור המרות אבל על זה עוד אכתוב בהמשך.

 

איך מייצרים יותר חשיפות ואיך זה מתקשר למנועי החיפוש?

כדי לייצר כמה שיותר חשיפות לפרסומים שלנו:

אנחנו צריכים לשאוף להתמקם כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.

 

לדוגמא, אם גולשת חיפשה את הביטוי "סוכנות דיגיטל באזור רחובות".

בואו נגיד את האמת, רוב הסיכויים שהיא לא תעבור לעמוד השני של תוצאות החיפוש שיוצגו לה.

ועוד יותר מזה רוב הסיכויים שהיא תסתפק במענה שקיבלה במסגרת 3-6 תוצאות החיפוש העליונות ביותר.

 

כך שבסופו של יום ככל שאני כמפרסמת מוצגת במיקום גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש (לדוגמא גוגל, BING ועוד),

כך הסיכויים לחשיפת מודעתי והמרה לכדי רכישה/השארת ליד גדלים.

כיוון שמנועי החיפוש יודעים את זה, המבחן שלהם יהיה בלספק את התוצרים-אתרים האיכותיים ביותר בחלקה העליון של רשימת איחזור תוצאות החיפוש שלהם.

 

ישנן שתי דרכים להשיג מטרה זו – מיקום גבוה בתוצאות החיפוש:

  • הקידום האורגני – SEO.
  • הקידום הממומן PPC – לגביו אפרט במאמר נפרד בבלוג.

 

מהו מנוע חיפוש מוצלח ואיך האלגוריתם של גוגל מדרג אותנו ?

כל מערכת של מנוע חיפוש מגדירה לעצמה את אותן תוצאות החיפוש הטובות ביותר עבור הגולשים בהתאם לאלגוריתם הנמצא בבסיסה.

מנוע חיפוש מוצלח, עם אלגוריתם טוב בבסיסו, הוא זה שידייק עבור הגולשים עד כמה שניתן את תוצאות החיפוש הטובות ביותר.

זאת ועוד, מנוע חיפוש טוב ימקם את התוצאות הטובות ביותר בתחילת רשימת החיפוש המאוחזרת כדי להגדיל את הסיכוי שהגולש ימצא אותן.

חשוב להדגיש שתוצאות החיפוש הטובות ביותר אינן רק אלו שעונות לשאילתא שנשלחה למערכת – "חפשי לי סוכנות דיגיטל באזור רחובות".

מנועי החיפוש לוקחים בחשבון פרמטרים נוספים בבואם להחליט מהי תוצאת החיפוש הטובה ביותר עבור הגולש.

 

מבחינת גוגל לצורך העניין, תוצאות חיפוש טובות הם אתרים / עמודים המשלבים:

  • תוכן איכותי
  • תוכן עדכני
  • תוכן קריא
  • זמני טעינה טובים של העמוד / אתר
  • קוד איכותי המצוי בבסיס העמוד / אתר
  • הפניות של לינקים
  • ועוד

 

כמובן שמנוע חיפוש מוצלח נבחן גם בידידותיות הממשק – עד כמה נעים ונוח לנו לעבוד עימו ועוד.

 

סוף דבר

אז אמנם אנחנו לא באמת יודעים את כל המבנה והפרמטרים אשר מרכיבים את האלגוריתם של גוגל.

ואנחנו לא יודעים איך בדיוק מתקבלת ההחלטה שלו לגבי הדירוג של האתר שלנו,

מה עוד שהאלגוריתם של גוגל אינו סטטי והוא מעודכן כל הזמן.

אבל כפי שנכתב לעיל יש לנו בכלזאת מושג מספק לגבי חלק מהגדרות האלגוריתם של גוגל.

הצהרותיה של גוגל, כמו גם הבנתנו את מהות המוצר שלה צריכים להוות את הבסיס לקידום העסק שלנו באמצעות קידום אורגני SEO.

 

לקריאה נוספת

קידום אורגני SEO טיפים מנצחים >>

 

כתבה – לירון אישגור

מייסדת – LAMA המקפצה הדיגיטלית לעסק שלך.

 

נהנתם מהמאמר? שתפו עם חברים :)

הרשמו לניוזלטר

והיו הראשונים להתעדכן לגבי חידושים בעולם הקידום הדיגיטלי

הרשמו לניוזלטר

והיו הראשונים להתעדכן לגבי חידושים בעולם הקידום הדיגיטלי

הרשמו לניוזלטר

והיו הראשונים להתעדכן לגבי חידושים בעולם הקידום הדיגיטלי

כל הזכויות שמורות ל LAMA - המקפצה הדיגיטלית לעסק שלך 2018.

סגירת תפריט